söndag 9 augusti 2009

Tanka upp

Det finns många sätt att tanka upp orken så man klarar av livet i en autistfamilj. Det är viktigt att man verkligen känner efter när man behöver fylla på. Ingen vinner på att man går under ytan och tappar sugen.

Denna sommar har jag sinat rätt mycket i min brunn av kraft och funderade på hur jag ska klara hösten.

Det blev snabbt bättre när jag började jobba igen och fick rutiner på min vardag. Dessutom har jag (enligt mig själv) världens bästa jobb som är otroligt utvecklande och roligt.

Andra sätt kan vara att resa bort från familjen så man får göra saker "bara för en själv".


Denna helg fick jag möjlighet att åka en snabbis till Kalmar (dock inte i jobbet). Anledningen till denna resa är inte så rolig, men jag fick med mig Storasyster Amanda som avbytare bakom ratten.

Vi fick också möjligheter att utforska Kalmar, bara mor och vuxen dotter, vilket var riktigt trevligt.


Det sammanföll med Stadsfesten i Kalmar och det var full sprutt på försäljare, flanörer och solsken.

På bilden tävlar jag i en tävling som Kalmar Högskola anordnade.

Jag vann en hopfällbar tandborste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar