måndag 31 augusti 2009

Långtflygande planer

Nu ni!

Lillasyster och jag ska bilda ett team och börja tävla i kaninhoppning.

Hur denna idé har fötts tänker jag inte gå in på, men jag har under en längre tid funderat på vad Lillasyster och jag ska ha för "projekt" och sysselsättning.

Gubben och Stora Killen har ju sina geocachingturer, nu är det dags att tjejerna på Stenkastet också hittar på nåt skoj.

Just nu letar jag efter lagom gamla kaninungar på Internet som har föräldrar med goda hoppanlag.

Jag lovar att det är ett projekt, för varje gång jag kommer in på en kaninuppfödares sida så utbruster jag: Nä men ååååååååå!

Varje gång jag utbrister detta hör jag Gubben sucka från vardagsrummet.

Men det ska bli så roligt att träna kanin. En gossig, busig, matglad kanin ska flytta in i köket.

Jag ser framför mig hur Lillasyster glatt springer längst med kaninhoppningsbanorna och kaninen flyger högt, högt över hindren.

Å vad kul vi ska ha!

3 kommentarer:

  1. Törs knappt berätta att jag och W är rädda för kaniner.........Vi skulle vara kaninvakt en sommar, slutade med att vi matade och gjorde rent. Vi vågade ta ut den ur buren en gång och ingen mer......

    SvaraRadera
  2. Då är det inte er jag ska be om hjälp med kaninen när vi reser bort. :o)

    Men ni kanske kommer och tittar någon gång när Lillasyster, kaninen och jag tävlar?

    Men det blir inte förrän till våren, tidigast.

    SvaraRadera
  3. På den tiden fanns inte K. Så han kanske blir en superkaninvakt hihi...

    SvaraRadera