tisdag 11 augusti 2009

Musik

Jag har märkt att Lillkillen är mycket lättpåverkad av musik.

Dels räddade en lugn pianoskiva vår nattsömn för flera år sedan när han sov extremt dåligt månad efter månad. Efter två nätter med skivan på låg volym sov han plötsligt som en stock.

Men han gillar också upptempolåtar. Keanu West - Golddigger, Måns Zelmerlöw - Cara Mia, Lordi -Hard Rock Halleluja är låtar han gärna lyssnar till.

Men jag märker att han har ett brett spektrum på musik han gillar. Han gillar även mjukjazz och står gärna i rummet och lyssnar när jag råkar sätta på en radiokanal med sådan musik.

På hans skola finns en mycket engagerad musikpedagog och vi har diskuterat musikens makt för autister flera gånger.

Själv berörs jag också lätt av musik. Jag blir glad av vissa låtar och kan gråta av andra.

En låt jag blir glad av är: The Jam - Midnight hour
En låt jag blir röd och alltid gråter en skvätt för är: Ted Gärdestad - En egen måne

Kanske är jag också autist?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar