lördag 22 augusti 2009

Bioträning

Ja, nog blev det träning alltid. Fast för vem?

När vi kom fram till Filmstaden så visste tjejen i kassan ingenting om trailervisningen utan sa bara: "Det måste ha varit igår, för idag har vi inget sånt!"

Det tyckte jag lät konstigt, så jag gick upp och letade upp en biovaktmästare som sprang och ringde till sin chef.

När han kom tillbaka så var det mycket visning idag, men tiderna var helt annorlunda.

Det kändes lite jobbigt, men Lillasyster och jag fick traska iväg med oförättat ärende.

Inte roligt!

Jag ringde Gubben utanför bion som bekräftade att "mina" tider stämde på hemsidan, men man får välja sina strider här i livet. Det kändes inte så lockande att gå in på bion igen med en arg sexåring som skriker och härjar.

Istället åkte vi till Gränby för att kompletteringshandla lite.

Lillasyster var fortfarande sur, så jag försökte muta lite med Oreo babykakor. Tyvärr tappade Lillasyster burken så att ALLA kakor ramlade ner på golvet och fick ligga kvar.

Inte roligt!

Sen skulle vi åka hem.

Lillasyster ville gå i leksaksaffären, det ville inte jag och eftersom jag är vuxen så får jag bestämma. Vi var ju tvugna att ta oss hem med all den inköpta maten.

Inte roligt!

För de som träffat Lillasyster vet att när Lillasyster bestämt sig för något som hon inte får så blir hon förvandlad till ett MONSTER.

Så jag kan verkligen säga att jag fått träning idag.

Jag är genomsvettig!

(När jag kom hem för att göra en skärmdump på SF´s hemsida hade de ändrat tiderna där. Typiskt!)

1 kommentar:

  1. Åhhh, dessa hemska ting som man inte kan råda över. Blir katastrof med våra barn. Det är ju en omöjlighet att förklara och rätta till. Inte roligt, som du säger Elin.

    SvaraRadera