lördag 29 augusti 2009

Kalas

Grannen fyller 50år idag.

Tänkte BARA följa med maken och gratta i dörren och överlämna en blomma och kram. Sedan skulle vi gå hem igen direkt. Jag och K alltså. Inga problem.

Men, glömde/tänkte inte på/ fokus på annat, grannen hade trädgårdsfest och poolen fortfarande i gott skick.

Ja, ni som känner K kan förstå att vi inte bara vände och gick hem.

Av med byxor och kalsonger i ett nafs. BADA!

Jag grabbar tag i en ilsken K och drar med honom hem.

Det hela lugnar sig dock efter en vända med bilen. Puh. Inte roligt. Att man aldrig lär sig.

För några år sedan hade jag stortjutit och tyckt att allt var botten och orättvist. Idag blir jag bara arg på mig själv och tycker synd om K i sådana här situationer.

1 kommentar:

  1. Jag kan tänka mig att poolen lockade. Men - Maritta - man kan inte tänka på allt - hela tiden. Ha en fortsatt trevlig kväll. Hälsn..Norbergsgänget

    SvaraRadera