söndag 18 april 2010

Uppdatering angående handyn

Det är kanske någon där ute som undrar hur det går? Man kanske funderar om det kan vara något för sitt barn/ungdom med autism eller andra kommunikationssvårigheter.

Här kommer en liten uppdatering angående Lillkillens användande:

Förra veckan var Lillkillen på "bootcamp", som vi skojar till det här hemma. Det föll sig så att Lillkillens 4 dygn på korttids inföll under hans första vecka med handyn. Därför var vi så otroligt nyfikna på hur det hade gått.

Nu är det så att handyn är teknik. Tekniken i handyn har mycket att önska, det kan jag skriva under på, men ändå så hände detta i morse:

Under sidan "frukost" valde han att han vill ha O´boy och mjuk smörgås.

Senare valde utifrån en glassida där han kan välja mellan 6 olika glassar vad han ville ha. För säkerhetsskull valde han en gång till efter att första glassen var slut.

Man måste ju passa på när det bjuds, eller hur? ;o)

Men vi har lång väg kvar att gå. Dessa två sidor ligger som underkategorier och Lillkillen behöver lära sig att hitta dit själv. Det tror jag han kommer att göra, men det kan ta tid.

5 kommentarer:

  1. Rom byggdes inte över en dag!
    Måste vara spännande för Lillkillen med sådana här nymodigheter.

    SvaraRadera
  2. Handin är faktiskt inte så enkel alltid. Men det gör min tillvaro betydligt enklare och jag kan faktiskt hålla flera saker i huvudet nu.

    SvaraRadera
  3. Andreas-->Ja, som hjälpmedel är den säkert nära på oslagbar, men själva tekniken måste bli bättre i Lillkillens lånehandy.

    Det funkar ju inte att batteriet tar slut efter 8 timmars användning?

    Hur långt håller batteriet i din handy?

    SvaraRadera
  4. Bra framsteg! Bilderna och tänket ser verkligen ut att vara PECS. Vi kanske ska fundera på en sån ändå.

    SvaraRadera
  5. Åh vad häftigt! Jag blir så himla imponerad! Just det här att se i praktiken hur det verkligen funkar tycker jag är så kul. I mitt jobb som specialpedagog möter jag ibland personer som har en Handi, men jag har aldrig blivit så delaktig i användandet som nu när jag läste denna blogg! Så tack så mycket. Snälla snälla fortsätt att uppdatera lite kring hur det går ibland.

    SvaraRadera