onsdag 7 april 2010

Många funderingar

I morgon hoppas jag på ett svar varför man behöver göra en läkarundersökning på FolkeBernadotteHemmet för att få en handy (roll-talk).

Gubben min försökte förklara, men jag förstår inte.

För att få en roll-talk har ju gått en remiss från habiliteringen så man tycker att Lillkillen borde vara utredd och färdigundersökt, men tydligen inte.

Hur som helst så har vi fått låna hem roll-talken över natten för att få undersöka den lite på egen hand.

Det är som att ha ett magiskt trollspö i handen, men man vet inte OM den kommer att förvandla vår tillvaro ännu.

6 kommentarer:

  1. Ja, märkliga saker i institutionsvärlden. De kanske tror på tillfriskning under remissgången ;-)

    Anar att det rör sig om ett dyrt hjälpmedel helt enkelt.......

    SvaraRadera
  2. Hade säkerligen varit enklare att köpa en iPod touch och PECS-appen.

    SvaraRadera
  3. Låter märkligt... är det ingen kurs då för er som är på Folke Bernadottehemmet så det är därför ni måste dit? Bara en tanke... har säkert fel...

    SvaraRadera
  4. Jag har också Handi men behöver inte kommunikationsdelarna. Mig skrev de bara ut till med koll hos arbetsterapeut lite då och då.

    SvaraRadera
  5. Mib--> jo vi är mitt uppe i utbildning för rolltalken, just därför blev jag extra förvånad över läkarbesöket.

    Elin

    SvaraRadera
  6. Andreas--> ja så borde det vara

    elin

    SvaraRadera