onsdag 14 april 2010

Nya platser....

Vi har hittat flera favoritställen. Igår var jag ensam med barnen på kvällen. Stora sonen ville till ett nyöppnat gigantiskt elektronikvaruhus. Ok, tänker jag, vi provar väl att gå in alla tre.

Väl inne är det som om K alltid varit där. Han hittar genast en favoritplats vid alla tv-skärmar och dataspel som flimrar ikapp. Det blir en kul stund ihop. Fast storebror muttrar och tycker att mamma är snål som inte kan köpa en endaste grej.

Väl ute på parkeringen tar vid mod till oss och går in till grannvaruhuset.........

Det blir en "hit" utan dess like för K. Han tar genast av sig och åker rutschkanor och hoppar i hoppborgar och njuter till 10o%.







Ett annat favoritställe är övre plan på ett populärt köpcentrum i stan. Himmelska vyer öppnar sig över affärer och folk som rör sig överallt. Rulltrappan är inte heller så dum.

När K och jag besökte centrumet och hamnade på övre plan, tog han genast av sig
jacka och mössa som markering att " här vill jag stanna en stund! "



2 kommentarer:

  1. hihi! Tycker stora sonen att det är kul att bli kallad barn? ;o)När jag pratar om mina kids så säger jag att jag har tre barn. Jag vet inte riktigt vad Storasyster Amanda tycker om detta.

    Men den översta bilden var intressant. Vilken butik var det? Knappast Cervera?

    SvaraRadera
  2. Toys U´r us superduper enligt K.

    SvaraRadera