onsdag 9 december 2009

Vad en snygg tröja kan göra

Igår var jag och storshoppade kläder till småttingarna. Lillkillen behövde minst 2 par byxor.

När jag var inne på H&M såg jag tre ursnygga t-shirts med Star Wars tema. Vilken skulle jag välja?

HA! Varför välja när man kan köpa alla tre? Någon glädje i livet måste man tillåta sig.

Väl hemma blev Gubben nästan rörd till tårar av t-shirtsen. Nu planeras en fin och långsam introduktion i Star Wars för Lillkillen under jullovet. Scenen med X-wings och "Deathstar" kommer antagligen att göra succé, tror vi.

Hur som helst, i kontaktboken från Lillkillens skola kan vi idag läsa:

"I matsalen (som delas av "vanliga" skolan, min anm) kom en liten kille (6-års) fram och sa:
-Vilken häftig tröja du har!"

Det värmer en moders hjärta, speciellt som samvetet gnager lite för att jag köpte 3 tröjor när Lillkillen egentligen inte behövde någon.

Jag köpte också 2 byxor till Lillkillen och en hel del annat till dem bägge två. Mamman, dvs jag själv, fick inget mer än glädjen att shoppa loss.

1 kommentar: