lördag 26 december 2009

Pulkabacken II

Insprirerad av familjen Hjelm packade Lillasyster och jag ryggan med sittdynor och en termos med varm choklad och åkte till Björklinge för att åka pulka.

Det är ju så att bor man på Upplandsslätten så står inte backarna som spön i backen precis.

Hur som helst: Lillasyster blev eld och lågor och tyckte att lilla backen var jättebarnslig och satsade på stora (svarta) backen. Den som är så stor och brant att det är tveksamt att jag själv skulle åka i den.

Jag stod högst upp och filmade när hon åkte nerför och blev till en pytteliten rosa prick.

Skönt att det inte var så många som åkte, man behövde inte vara orolig att hon skulle krocka med någon.

Men nästa gång har vi hjälm!

3 kommentarer:

  1. wow!!! vår backe är en kulle mot den där.........

    SvaraRadera
  2. Som sagt: jag skulle inte kasta mig utför den som Lillasyster gör.

    /elin

    SvaraRadera
  3. hjälmhjälmhjälmhjälmhjälm!
    Hälsar Mostermostern på Gotland, där det idag regnar

    SvaraRadera