torsdag 22 oktober 2009

Småtråkigt

K har korttidsvecka igen.

Den här gången lite kortare igen, men nu på grund av planeringsdagar för personalen.

Jag har passat på att ta några semesterdagar!!

Ska bli såå skönt.

Men, igår vid middagen konstaterade storebror att det ju är lite småtråkigt hemma utan K.

Det kan jag också skriva under på.

Men samtidigt är det nödvändigt med dessa dagar för lugn och tystnad.

Tystnad är något jag kommit att uppskatta medans K är på korttids.

K har ju ett verbalt tjoande så gott som hela sin vakna tid som är oerhört tröttande.

När han nynnar på barnvisor istället, är det som bomull i öronen.

Och nu ska jag njuta av hemmet alldeles för mig själv en stund ........

2 kommentarer:

  1. Njut och ha det bra!:o)

    Hos oss kommer det också att vara en lite lugnare helg. Stora Killen ska vara hos Storasyster Amanda över helgen.

    SvaraRadera
  2. Ja ibland behöver man verkligen tystnad, men visst saknar man dom. Söndagar när Tjabolina har åkt från oss hem till sig är jobbiga. Men passa på att njuta nu.

    SvaraRadera