måndag 19 oktober 2009

Att längta

Lillasyster och jag tittade på de små reklamfilmerna på Fritidsresors hemsida igår. Både hon och jag längtar till sol, värme, långa sandstränder och slappa dagar.

Det gick så långt att Lillasyster istället för gosedjur ville ha sin baddräkt när hon skulle somna.

I morse hade hon fortfarande baddräkten hårt i famnen och den ville hon inte lägga ifrån sig.

Jag: "Men du ska ju åka till skolan?! Då kan du inte ha baddräkten med dig!"

Lillasyster: "Inte åka skola! Åka semester!"

Att denna semester inte sker förrän nästa vinter är mycket svårt att förstå. Även för mig....

3 kommentarer:

  1. Ja det låter mysigt med semester och sol och sommarvärme. Min Tjabolina som har autism har så svårt med ljusperception och kokar liksom över inuti när det är varmt så hon tycker bättre om denna årstid.

    SvaraRadera
  2. Mib--> Vår Lillkille är riktigt riktigt mörkrädd. Myslampor räcker inte till, utan det ska vara MYCKET ljus om han ska känna sig trygg.

    Tänk vad olika det kan vara!

    /elin

    SvaraRadera
  3. Ja hur olika det kan vara. :-)

    SvaraRadera