lördag 3 oktober 2009

Höstdag.

Jag har varit ensam med barnen denna höstlördag.

Maken har en helg för "egentid".

Dagen börjar som alltid med en liten känsla av panik.

Hur blir dagen? Kommer K att få "spel"? Klarar jag av flera utbrott? Håller brorsorna sams? Räcker mitt tålamod?

Jag har ändå lärt mig att dessa dagar oftast blir väldigt harmoniska istället. Men känslan finns där.

Storebror fick besök av kusin och kompis.

Jag och K gjorde en klassiker innan regnet. Vi åkte på utflykt till Fjällnora.
Nu på hösten är det gott om det allra bästa gräset!
Blir så underbara mönster i vattnet!
Avslutning som alltid med glass!

Nu är det kväll och dagen har varit helt OK. Fattas bara lite tid på tumanhand med storebror

innan sängdags och sista kapitlet i boken. Buketten nedan var jag bara tvungen att föreviga.

Maken kom hem med den i fredags. Han fick den som tack efter att ha föreläst om hur det är

att vara förälder till ett barn med autism. Vilken höstprakt med färger!

1 kommentar: