lördag 19 juni 2010

Kungligt bröllop

Jag har planerat länge för det kungliga bröllopet idag.

Ska man komma ihåg det som vuxen måste man hänga upp det på nåt. Jag minns själv kungabröllopet 1976, i och för sig i en dimma, men jag minns det som väldigt märkvärdigt.

Sagt och gjort! Grabbarna (Gubben och Lillkillen) fick hålla sig borta under helgen och jag dukade upp framför TV:n med vit duk, kristallglas, servetter (My Little Pony), cider (alkoholfri) och smaskig mat.

Men när bröllopet började protesterade Lillasyster högljutt:

"JAG VILL SE SHREK!!!"

Nej, att se nån himla kronprinsessa gifta sig stod inte högt i kurs.

Men efter några stunder med protester gick till slut Lillasyster med på att titta och kommenterade:

"Vilket konstigt födelsedagskalas!"

Ja, det är inte lätt att förstå vad ett bröllop är.

Hur förklarar man det?

1 kommentar:

  1. hihi....... Heja lillasyster! Du hade fått några anhängare från min familj som inte ville se på något bröllop.

    SvaraRadera