tisdag 20 juli 2010

Sommarschema

Vi har precis börjat semestern och K har haft sin första sommarlovsdag.

Igår blev det en dagsutflykt till Rullsand söder om Gävle. Fantastiskt vatten och långgrunt med fin sandbotten.

Sanddynerna var inte så tokiga heller, sonen gillade att sitta och smeka den solvarma sanden. Detta upptäckte vi när vi svettiga och sandiga var på väg till bilen igen. Då satte sig K ned och njöt i godan ro och hade all tid i världen. Vi fick helt enkelt anpassa oss, vi har ju semester...

Under kvällen trodde jag att jag drabbats av mindre solsting. Hade ett tydligt minne att jag justerat sonens schema och flyttat fram bilden"hem" till måndagen. Flyttade fram bilden igen och ser i ögonvrån när jag stänger dörren till sonens rum vid läggdags att bilden igen sitter på söndagen. Va???

Frågar försiktigt maken om han möjligtvis tror att det är söndag? Har du justerat schemat idag?

Det har han bestämt inte gjort. Återstår bara en person, för stora sonen är bortrest.

K tycker helt enkelt att det ska vara SÖNDAG och HEM varje dag när det är sommarlov!!

Det kallar jag tydlig kommunikation!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar