söndag 8 maj 2011

Tips!

Vår Lillasyster gillar upptäcktsfärder. Om ingen vill följa med går hon själv ut på utflykter.

Vi andra kanske kallar det för att rymma, men Lillasyster är en "forskare" som vill utforska tillvaron i detalj.

Oavsett om man bor ute på landet som vi gör, eller besöker ICA Maxi i stan blir man rätt orolig när Lillasyster "försvinner". Man vet ju inte i vilken riktning hon går och går man själv i motsatt riktning blir avståndet mellan oss snabbt rätt stort.

Men i veckan upptäckte jag något.

Lillasyster försvann med min iPhone i högsta hugg. (Hon gillar att spela spel och kolla på film i den). Jag gjorde en chansning och ringde på den och håll i hatten: Hon svarade! Inte nog med det, hon kom hem igen när jag sa åt henne att hon måste komma hem! Dagen efter hände samma sak.

Även om våra barn är det dyrbaraste vi har, tycker jag att en iPhone kanske är i dyraste laget. Speciellt om Lillasyster lägger ifrån den på en sten som hon går förbi.

Därför gick vi till Teknikmagasinet och köpte oss några enkla walkie-talkies för knappt 300 kronor med 5 km räckvidd.

Nu har Lillasyster en enhet i ett bälte i midjan och jag har den andra.

Det känns verkligen som ett rätt billigt hjälpmedel och ger oss en betydligt större frihet att kunna vara utomhus mer i sommar.

Vad ska jag nu skylla på för att inte rensa i rabatterna? :o/ Inget gott utan nåt ont med sig... eller vad heter det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar